zaterdag 10 september 2011

First Couple Days


 Nou dan het is zover, Ik zit in Amerika. Ben woensdag aangekomen na een 9 uur durende vlucht. Even over die vlucht. Ik zat naast een vrouw die steeds naar de wc moest. De flight-attendants waren niet heel erg vriendelijk, de mannelijke waren het vriendelijkst wat overigens erg vreemd was. Geen leuke films dus ik heb me ontzettend verveeld, smerig eten, slechte stoelen met weinig ruimte. Dankzij dat eten heb ik dus toen ik aankwam helemaal geen trek meer gehad om ook maar iets aan te raken dat ook maar enigszins op voedsel leek. Ik voelde me ook niet al te best, dus heb ik de eerste shopping trip gemist en zit ik nu zonder boodschappen. Gelukkig was er donderdag nog een!! En is er een winkel vlakbij. Voor degene die mij niet op facebook hebben, hier zijn wat foto’s van mijn kamer/huis.









 Het is zoals je ziet niet groot, maar het is groot genoeg. Ook zit er in dit huis een keuken, woonkamer, 2 badkamers. De douche is wonderbaarlijk op de goede hoogte, niet een geweldige douche maar goed genoeg ( ben benieuwd of ik dat over een paar  maanden nog zeg) Ik woensdag moe, en voelde me dus niet al te best, dus ging ik vroeg slapen. Toen ik om 11 uur gewekt werd omdat een van mijn huisgenoten aankwam, ik werd wakker en dacht ik ga me maar introduceren. Ik doe die deur open en dat arme kleine meisje liet spontaan haar koffer vallen ( tot zover de geweldige introductie ). Ze spreekt weinig Engels, en haar naam ben ik nu alweer vergeten. Dus daar kan ik ook niet echt mee praten. Gelukkig heeft ze gewisseld met een Zweeds meisje die goed Engels kan, en verder erg aardig is.
De laatste huisgenoot is een mysterie we hebben hem nog nooit meer dan 5 seconden gezien. Ik kan wel tevreden zijn mijn huisgenoten uiteindelijk.
Amerikanen wonen vooral van de campus af ( bij hun ouders) dus die zie ik pas als de lessen beginnen.
Ik had Donderdag een afspraak met Mike Mcintyre, waar ik email contact mee had voordat ik hier kwam, die mij gelijk heeft geïntroduceerd aan een Nederlands meisje. Iemand waar ik Eindelijk gewoon eens normaal mee kon praten haha.
En omdat ik interesse toonde voor basketbal, heb ik een of andere rol in het internationale basketbal team. Ook word ik in het International office “the one” genoemd, geen idee waarom maar daar kom ik nog wel achter. Na gezellig met wat mensen gepraat te hebben, was er een trip naar walmart, waar je echt  alles kan kopen. Aangezien er helemaal niks in het huis staat ( geen pannen, kook gereedschap etc.) moet je dat allemaal zelf kopen, ik wist niet precies wat mijn Japanse kamergenoot allemaal ging kopen dus ik heb niet heel veel gekocht , en dacht ik kan altijd nog terugkomen. Wat vandaag dus het geval gaat worden.

En dan gaan we naar Vrijdag, Orientation day, breakfast + lunch included dus daar hoefde ik me ook geen zorgen over te maken. Even tussendoor, op een keycord ( die iedereen kreeg)  stond wat je naam is, en waar je vandaan komt. En mensen vroegen nogsteeds of ik uit Noorwegen kom, Look at the keycord you numbnutt…

Anyway we moesten gelijk een test maken om te kijken waar je geplaatst moet worden voor Engels/Wiskunde. Nou is mijn Engels verder wel ok, maar mijn Wiskunde een beetje bagger. Alles wat ik in havo 4/5 geleerd heb, heb je hier vrij weinig aan. Volgens mij ging deze test over Wiskunde die ik in jaar 3 had waar ik vrij weinig meer van weet. Maar goed ik kan altijd nog een keer die test maken, misschien dat ik het dan beter maak. Het maakt eigenlijk vrij weinig uit omdat ik hier maar een jaar blijf, helaas is het verplicht.
Vervolgens heb ik mijn Academic Advisor ontmoet die over van alles en nog wat ging vertellen. Ze heeft geloof ik 2 uur volgepraat, allemaal nuttige informatie maar ontzettend veel. Die avond heb ik bij mijn vriend uit venezuela gegeten met 10 andere, hij kan redelijk goed koken dus dat was verder prima.

Over tot de orde van de dag, vandaag gaan we weer naar Walmart. Geen idee wat ik de rest van de dag ga doen, maar dat zie ik dan wel weer.

Adieu!

2 opmerkingen:

  1. Klinkt goed Koen! Veel plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed verhaal Koen! Wanneer maak je wat foto's van de campus en universiteit.
    Zag een leuke foto van je tijdens het eten! Zie je niet op Skype. Heb je het druk?
    Tot snel, Peet

    BeantwoordenVerwijderen