dinsdag 27 september 2011

First week of class


Busy busy busy

En zo zit je zomaar alweer een week verder, een week waarin veel gebeurd is. Een week waar ik veel moest doen, jaja ik en werken het is mogelijk.
Dinsdag, de tweede lesdag was wat minder chaotisch dan de vorige lesdag. Iedereen wist waar hij heen moest, wat hij moest meenemen etc. Net zoals als Maandag was m’n physics class vrij leeg, m’n leraar is nog steeds een toffe gozer en we hebben weer wat verder geëxperimenteerd met wat dingen. Tussen mijn lessen heb ik altijd vrij, dus ik ging maar naar huis om te kijken of er huisgenoten thuis waren. Even gezellig kletsen en dan maar weer verder. M’n tweede les van de dag is Geschiedenis, dat zou jij (de lezer) moeten weten als je m’n blog leest, anyway geschiedenis is een van de drukste lessen, het zit echt bomvol. Als je ook maar een paar minuten te vroeg te laat komt, wat ik hiermee bedoel is voor Americanen is het vrij normaal om 5 of 10 minuten te vroeg te komen, als jij dus aankomt zetten 2 minuten voor de les begint is het al lastig om een plek te vinden. Die les krijg ik te horen dat we woensdag al een “test” hebben, niet iets waar ik me erg veel zorgen om maakte want de tekst die we moesten lezen was interessant en indrukwekkend. Volgende les, English 101, en wat moest ik daar doen? Vijf minuten nonstop schrijven, dus nee je mag niet stoppen. Je schrijft alles op wat je denkt over het artikel dat je net gelezen heb, en als je gedachtes afdwalen schrijf je dat ook op. Het kan dus voorkomen dat je na 3 minuten schrijven even vastloopt, en omdat ik niks kon bedenken de resterende 2 minuten heb ik denk ik 10 regels volgeschreven met bla bla bla bla. Niet dat mijn lerares dat erg vond. Verder was die dag een beetje slaapverwekkend, en ben ik wederom op de bank in slaap gevallen. Die avond weer goed gegeten, wat ben ik toch blij met mijn vrienden die kunnen koken. Aangezien ik ook Amerikanen ken die over 21 zijn, en mogen drinken gebeurde het volgende. Een van die Amerikanen kwam bij ons gewoon om te praten, omdat hij over 21 was had hij een biertje mee. Brave mensen die we zijn, hebben wij (iedereen onder 21) niet gedronken. Omdat we veel herrie maakten werd er aan de deur geklopt, jaja wie stond er voor de deur RA (Residence Assistant). Natuurlijk spotte die gelijk het biertje, en wilde gelijk onze ID zien. Ik was een beetje aan het rondwandelen terwijl ik m’n tanden aan het poetsen was. De Amerikaan heeft haar uitgelegd dat wij allemaal niet aan het drinken waren, en dat hij de enige was. Ze heeft toen besloten om ons maar te laten gaan. Even voor de onwetende onder jullie, in Amerika mag je NIET drinken onder 21, en Amerikanen houden van hun regels. Gelukkig was het alleen een waarschuwing, mensen over 21 met huisgenoten onder 21 mogen bijvoorbeeld niet in de zelfde kamer zijn als over 21 aan het drinken is. Ze gaan hier dus altijd uit van het slechtste wat er kan gebeuren, ook heb ik gehoord dat er altijd een extra beetje op de Nederlanders word gelet omdat de regels zo anders zijn. Lucky me huh? Voor iedereen die mij kent, ik drink niet, dat maakt hun vrij weinig uit. Als ze alcohol zien, en jij bent onder de 21, ben je schuldig… klaar geen discussie.
Aldus gaan we maar naar Woensdag. Woensdag lijkt op het eerste gezicht de minst drukke dag van de week. Ik dacht dat ik maar een les had, van 11.00 tot 11.50. Ik had de dag daarvoor e-mail contact gehad met een van de mensen die ik ken die werkt in de international programs office.  Hij had het druk, dus hij zou mij bellen om 11 uur, ik kon om 11 uur niet reageren ivm m’n les. Dus ik loop terug naar huis, en zie dat ik een mailtje heb. Jaja, of ik mijn connectie gelijk kon opzoeken nadat ik klaar was. Aangezien Americanen houden van stipt op tijd zijn, ben ik maar m’n huis uitgestormd om hem te ontmoeten. Even tussendoor, de man over wie ik praat is Mike McIntyre, ik heb voordat ik hier kwam al e-mail contact met hem gehad. Hij heeft mij ook geholpen de eerste paar dagen, en is iemand waar ik altijd heen kan gaan als ik problemen heb. Anyways, ik dacht omdat hij het druk had dat deze ontmoeting niet erg lang zou duren. Oh wat had ik het verkeerd, don’t get me wrong het was een erg leuke middag, het duurde alleen wat lang. In emails heb ik met hem gepraat over de college newspaper, en dat ik misschien een journalism class kon nemen. Nou gingen we zoeken naar het hoofd van het college newspaper ( The Current ) nou ging zoeken naar hem niet helemaal succesvol en duurde het lang voordat we hem vonden. Na mezelf geïntroduceerd te hebben, kon ik de journalism class niet volgen omdat het niet paste in m’n rooster.  Omdat ik maandag Engels heb terwijl zijn journalism class is. Maar dat maakte niet uit, ik kon woensdag en vrijdag zijn class volgen, alleen krijg ik er credits voor. Maakt mij verder niks uit, ik ben hier om zo veel mogelijk dingen te proberen en zien. Ondertussen zijn we meerdere malen terug naar het international office gelopen om de kijken of de mensen daar wisten waar hij was.  Dit was de middag van introducties, ik heb denk ik nog nooit zoveel mensen ontmoet op een dag. En niet zo maar mensen, neee, ik heb blijkbaar vrij veel mensen ontmoet die redelijk belangrijk zijn. Allemaal aardige mensen, ik weet nog steeds niet waarom ik geïntroduceerd word aan iedereen. Maakt mij verder niet uit, in America krijg je dingen voor elkaar met of geld of connecties. Niet dat ik daar elke dag heen zou gaan als ik een probleem heb, is misschien gewoon handig voor later. Nou heb ik in de e-mails ook met hem gepraat over golf, en dacht Mr. Mcintyre dat het leuk zou zijn om even naar de Auburn golfcourse te gaan. Daar aangekomen hebben we even rondgekeken, en lunch gegeten. Tijdens lunch heb ik met Mr. Mcintyre over van alles gepraat, mijn familie, over mij, mijn leven dat soort dingen. Ik vond het leuk om met iemand te praten over mijn ervaringen, en hij was benieuwd naar mijn ervaringen, dus het was een zeer geslaagde lunch. Daarna hebben we wat rondgereden in Auburn, heeft hij me wat plekken laten zien waar je goedkoop dingen kan kopen dat soort dingen. Daarna zijn we naar een center gegaan waar we het internationale basketbal team ( van Green River) hebben geregistreerd, waar ik blijkbaar Student representative van ben, ja ik iemand die ontzettend slecht in basketbal is. Daar krijgen we te horen dat er diezelfde avond een meeting is, waar ik heen moest. Terug naar de campus waar ik veel mensen ontmoet heb, ik ga verder maar niet in detail omdat ik me of de namen niet herinner of niet meer weet wat ze precies deden, allemaal hele aardige mensen natuurlijk. Verder, pff wat heb ik verder nog gedaan. Ik schrijf dit stuk op de dag dat ik het meemaakte en ik kan me zelfs niet alles herinneren en, al zeg ik het zelf, heb ik een redelijk goed geheugen zoveel heb ik vandaag dus gedaan. Eenmaal terug in mijn appartement, moest ik het vervelende nieuws aan m’n huisgenoten vertellen dat ik niet mee kon gaan naar Walmart die ik eerder die dag had gezegd dat ik mee zou gaan. If one of my lovely roommates is reading this, I’m terribly sorry for not coming along!! D:
Na wat mailtjes rondgestuurd te hebben, en wat dingen hebben opgezocht was het tijd om naar het kantoor van campus safety te gaan voor een lift naar het gebouw van de meeting. De man die mij een lift gaf, had ik volgens mij al eerder ontmoet, ontzettend toffe gozer by the way. Beetje met hem gepraat over van alles en nog wat. Hij vroeg of ik wist waar ik heen moest, voor het eerst dat ik me kan herinneren had ik geen idee waar ik heen moest, gelukkig had hij de route uitgeprint! Eenmaal aangekomen zou hij op mij wachten todat ik klaar was, wat ongeveer een half uur zou duren. Die meeting ging vooral om sportiviteit tussen teams en spelers, en over andere regels, niet heel erg interessant maar wel handig. Nou dan gaan we maar weer naar huis, de vriendelijke man van safety had op mij gewacht dus ik stapte in en we waren weer opweg. Nog maar wat met hem gepraat over wat hij allemaal doet, wat voor rare dingen hij tegenkomt, mijn huisgenoten etc. En toen ik weer thuiskwam, voor de 4e keer die dag geloof ik, waren mijn huisgenoten nog niet terug van walmart. Dat duurde nog een half uur, kon ik nog wat andere dingen doen. Een van onze Amerikaanse vrienden heeft m’n huisgenoten een lift gegeven, dus toen ik een paar minuten later een truck volgeladen met shit zag aankomen had ik het vermoeden dat het mijn huisgenoten waren. Hele keuken vol met shit, vooral voedsel eigenlijk. Ik weet niet waarom, maar ik had totaal geen honger. Voor de mensen die mij kennen, is dat vrij ongewoon ik heb altijd honger. Zoals ik in mijn vorige blogpost zei, is het misschien maar een goed iets dat ik niet mijn normale eetlust heb, anders zou ik me de hele dag volvreten doh!
Zaterdag, Seattle trip. Super leuk om weer naar Seattle te gaan, waar we in het international district ( wat eigenlijk uit vooral aziatische winkels bestaat) daar hebben we lunch gegeten omdat wat vrienden een tafel gereserveerd hadden. Ontzettend lekker gegeten, enige vreemde voedsel dat er tussen zat was kippenpoot, ja dat kan je eten. Na wat hebben rondgewandeld gingen we naar uptown Seattle, waar je vooral kan shoppen, en weer naar Pike place market.  Wederom hebben we weer wat rondgewandeld, zijn we langs de 1ste starbucks gelopen waar mensen in de rij staan om een kop koffie uit de originele 1ste winkel te halen, terwijl in Seattle er een starbucks op ongeveer elke hoek zit. Op de weg terug wilde iedereen shoppen, ik had verder niks nodig en een van mijn vrienden ook niet dus zijn we maar naar een starbucks gegaan tegenover macy’s, waar we de vorige keer ook heen zijn gegaan toen we bij macy’s waren. Beetje gewinkeld, beetje rondgelopen niet heel speciaal. Ik kan wel een elaborate verslag gaan doen over wat iedereen gekocht heeft, maar het interesseert mij vrij weinig en dus waarschijnlijk mijn lezers nog minder. Even tussendoor, we worden dus met de bus overal naar toe gebracht en afgezet, om vervolgens weer terug naar de bus te komen om dan weer ergens anders heen te gaan. De Seattle spaceneedle is dan de volgende aan de beurt, waar we naar boven zijn gegaan. Erg mooi uitzicht, heb een 360 graden foto gemaakt mijn camera is awesome :D, niet te enthousiast hij is opgedeeld in verschillende delen. De Seattle space needle draait in 60 minuten ook 360 graden rond, dus als je in het restaurant zit zie je de hele stad.  Daarna weer naar huis. Verder niet heel veel gedaan behalve slapen.
Zondag, homework day… yeeey. Doemsdag, na een week school al redelijk veel huiswerk. Ben merendeel van de dag bezig geweest met lezen, schrijven en van alles en nog wat. Aangezien ik sinds kort voor de college newspaper werk, moet ik ook nog een interview voorbereiden. Mijn rooster ziet er nu ook iets anders uit. Ik heb eigenlijk 20 credits, maar aangezien ik journalism maar 2/3 keer per week kan volgen kan ik er geen credits voor krijgen, al moet ik nog steeds wel hard werken en alles halen.

Dat was het dan voor deze week, hij is wat langer dan voorheen vooral omdat dinsdag een lange dag was. Ik post een van deze dagen nog wat foto’s op facebook. Misschien had ik in deze blogpost foto's moeten toevoegen, maar ik dacht dan word hij alleen nog maar langer. Zie facebook!

2 opmerkingen:

  1. Ha Koen, wederom een mooi verhaal. Druk, druk, druk ben je en met allemaal leuke en interessante dingen. Heb je foto's op Facebook gezien. Een vrolijke boel. Geniet ervan. Zou voortaan gewoon in bed slapen en niet op fee bank! Tot later, Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jezus wat lang! Als je ooit wilt dat ik stukken die je schrijft controleer, of feedback handig zou vinden, stuur ze gerust op!

    BeantwoordenVerwijderen